NEW YORK'TA EV KİRALARI VE ODA KİRALARI !!!

 Amerika'da Ev Kiralamak ya da Oda Kiralamak işte bütün mesele bu !!

Amerika'da Ev kiralama, Oda Kiralama ya da Günlük Oda kiralama nasıl oluyor?

Staten Island'dan New York
   
   
       Amerika'ya gelmeden ev kiralamanın ne kadar zor olduğunu sizde araştırırken fark etmişsinizdir. Work and Travel  ile bile giderken aldığınız paraya göre kaldığınız yer çok pahalı olabiliyor ama Amerika'da bulabileceğiniz en düşük kira  $500'dır. (şanslıysanız!)  :)

   Peki gelelim nasıl ev bulabileceğinize..
Öncelikle çok uzun  süre önceden ev bakmanıza ve ev sahipleri ile irtibat kurmanıza gerek yok çünkü kimse gelmesine 15 günden daha çok olan hiç kimseyle uğraşmıyor üstelik bide gelmenize 2-3 ay varsa hiç yazmayın.:))) ama tabi ki de fiyatlar hakkında fikir edinmek için internet sitelerine göz gezdirebilirsiniz.

      Ev kiralama işini daha çok türklerle yapmanızı tavsiye ederim. Burada yabancılar ev kiralarken belli bir kredi skor istiyorlar buda sadece Amerika bankalarında kredi kartı olanların toplayabileceği bir puan sistemidir. Aynı zamanda belli bir gelir kaynağı göstermenizi isteyebilirler üstelik yabancılar evini kiraladığı insanları kanlı canlı yüz yüze görmek ister, Fee isterler , kısacası isterler de isterler.
    Size bir dost tavsiyesi, zaten evi görmeden sakın kiralayıp bide depozito yollamaya filan kalkmayın aksi takdirde Amerika'ya geldiğinizde penceresi olmayan bir bodrum katı ile karşılaşabilirsiniz. Amerika da arkadaşlarınız varsa onlardan eve gidip bakmalarını isteyebilirsiniz en azından içiniz rahat etmiş olur.
 Biz Amerika'ya gelmeden bir kaç evle yazışmıştık ve evin fotoğrafları 10 numara 5 yıldızdı, baksan hilton zannedersin ama  kuzenimizi böyle 3 eve yolladık , 2 si bodrum biri de çatı katı çıktı. Siz siz olun fotoğraflara aldanmayın :) !
New York ta tipik apartman daireleri
 Ben New York'a geldiğim için bu tarafları araştırdım o yüzden daha çok  New York ve New jersey üzerinden bahsedicem. Eğer ben her ay 1+1  eve $3500 ve üstü kira veririm diyorsanız Manhattan da ev bulabilirsiniz ya da 1+1 eve $1800 ve üstü kira veririm diyorsanız Brooklyn ve Queens taraflarında bir ev bulabilirsiniz ama yoookkkk bunların hepsi bana çok pahalı geliyor diyorsanız New Jersey de  1+1  hatta 2+1 eve $1400 dolardan  çok rahat ev bulabilirsiniz. Benim size tavsiyem ev kiralamadan önce oda kiralayın. Hali hazırda kurulmuş olan bir eve çıkmak size katlanacağınız maliyetleri azaltır ve oda kiralamakta genelde min. $700-$1300 arasında gidip gelebiliyor. Hatta 2 kişi aynı odaya çıkarsanız ki bu da şuan bizim yaptığımız gibi kişi başı $500 ödemiş olursunuz.Tabi eve ilk girdiğinizde istisnasız bütün herkes kiranız kadar depozitoda alıyor. Bunu da not almanızda fayda var.

Manhattan, New York
      Bir çok Forumda ve Bloglar'da  New York çok pahalı diye anlatılmış ve baya göz korkutacak şeyler yazılmış.(Galiba Amerika'da daha fazla türk istemiyorlar :) ) Bende okudum bu Bloglar'ı ve ben gelmekten korkmadım , sizde gelmekten korkmayın. Hesabınızı kitabınızı yaparsanız, pahalı Restuarantlar'a gitmezseniz, sürekli alışveriş yapmazsanız, pahalı bir evde oturmazsanız New York çokta pahalı bir yer değil, unutmayın ki New York ta zenginler kadar fakirlerde yaşıyor.

     Gel gelelim Amerika'ya gelmenize 1 haftadan daha az kaldı ve ev bulamadınız !!
Peki ne yapacaksınız??

   Öncelikle korkmayın ve telaş yapmayın.Elinizde ki lap topu yavaşça yere bırakın :)))))
   Bazı sitelerden günübirlik ya da haftalık odalar kiralayabilirsiniz ya da burada Türk Misafir Evleri var onlarla irtibat kurup ev veya oda kiralayana kadar geçici kalabilirsiniz. Misafirhane yaklaşık olarak  günlük $50'a denk geliyor ama Airbnb düşünürseniz, New Jersey de  günlüğü $70'dan oda da bulabilirsiniz.
New Jersey
Biz gelmemize  son 15 gün kala arkadaş aracılığı ile bir evin 2 odasını kişi başı  $700'dan  tutmuştuk (new jerseyde ) ama Amerika'ya gelmemize son 1 hafta kala arkadaş saolsun iptal etti, 2 gün yaşadığımız aşırı stresten sonra başka bir ev bulduk  ve havalimanına iner inmez bir eve gideceğimizi bildiğimiz için çok muyluyduk.
Eğer Brooklyn ve Queens size pahalı gelirse (tabi ben uzaklığından dolayı Bronx ve Long Island ı sizin için çoktan eledim :) ) New Jersey de ev kiralamanız en mantıklı olan seçimdir. Gönül ister herkes Manhattan da otursun ama 1 ay kaldıktan sonra ne kadar iyi bir tercih yaptığınızı o zaman göreceksiniz. Şöyle düşünün istanbul'da yaşayan hiç kimse gidip te taksimde ya da istiklal'de oturmak istemez ama tabi New jersey'de bile önerebileceğim belli yerler var, bunlar; Jersey City, Hoboken,Union City ve West New York. Bu dört bölgeden Manhattan'a 15-20 dk'da geçiş yapabilirsiniz. Diğer yerler Manhattan'a oldukça uzak ve otobüs bulmakta da zorluk çekebilirsiniz.Örneğin Clifton, Paterson, Paramuse .. Bu bölgeler de New Jersey'de bulunuyor ve bu bölgelerden  Manhattan'a 45 dk'da geçiş yapabilirsiniz.Unutmayın ki Manhattan'dan ne kadar uzaklaşırsanız kiranız da bir o kadar azalır.
    Sahibinden kiralık ev ve oda bulabileceğiniz siteler ;
 craigslist.com
 usailan.com
 trulia.com
 zillow.com 
 rentals.com
 realtor.com
amerikaliturk.com
    Daha bu liste uzar gider ama bunlar en bilinenleri ve en güvenilir olanlarıdır. Ayrıca sokak sokak gezip ev aramayı düşünüyorsanız bence hiç düşünmeyin, evlerin  pencerelerinde 'Kiralık Ev' yazısı bulamazsınız,o yüzden bu sitelere mecbursunuz ya da tanıdık aracılığıyla ev bulabilirsiniz.

   Sevgili okurlarım size New York'ta ev bulmada  başarılar diliyorum, umarım burada aradığınızı bulursunuz ve unutmayın ki Amerika fırsatlar ülkesidir..  (Sadece ne istediğini bilene!) ..


NOT:
  Herhangi bir sorunuz için aşağıda bulunan kutuya 'yorum ekle' kısmına  yorum bırakmanız yeterlidir.Teşekkürler..
 

Comments

  1. usailan.com u kullaniyorum uzun zamandir. iyi cidden. sagolun yazi icin.

    ReplyDelete
  2. Ne demek, yararlı olabildiyse ne mutlu bana:)

    ReplyDelete
  3. Güzel yazı ellerinize sağlık

    ReplyDelete
  4. Araç tamircisiyim sizce hangi bölgeler bu iş için cazip

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaptığınız iş , Amerika'nın heryerinde nereye giderseniz gidin çok rahat yapabileceğiniz bir iş. Araç tamiri ya da zanaat işleri iyi kazandıran ve sürekli elemana ihtiyaç duyulan işlerdir fakat iş bulma olasılığınız çalışma izninize göre değişir. Eğer çalışma izniniz yoksa Türklerin az olduğu bölgeleri seçmenizi önermem. Yani iç kesimlere değilde daha çok New York, New jersey , Florida özellikle miami , San Diego, Texas , Chicago gibi Türklerin çoğunlukta olduğu bölgeleri seçmeniz önem taşıyor. Çalışma izniniz yoksa sadece Türklerin yanında iş bulabilirsiniz.
      Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Delete
  5. Yazdığınız bilgiler için çok sağlun🙏
    Ben Brooklyn ,Quenns ,New Jersey olabilir orada oda kiralamak istiyorum .Bunun için bir site var mı? Teşekkürler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yukarıda verdiğim sitelere girip hangi bölgede kalmak istiyorsan, search kısmına o yerin adını yazıp tarata bilirsin. Örneğin New jersey de kalmak istiyorsan, eyaleti New jersey seçmen gerekiyor. Sonra New jersenin hangi kısmında yaşamak istiyorsan o bölgeyi girebilirsin (hoboken, weehawken, union city gibi..)
      New York için de aynı şey geçerlidir. Eyaleti NYC seçip, hangisi bölgesinde yaşamak istiyorsan (Brooklyn, queens gibi..) girmen lazım.
      P.s: Aynı zamanda bütçeni de filter kısmında ayarlayıp , seçeneklerini kendi maddi durumuna göre indirgeyebilirsin.

      Delete
  6. Iyi gunler.bizleri bilgilendirdiginiz icin cok tesekkurler.dekorasyon işi ile ugrasiyorum yani biraz açarsak marangozluk,fayans,parke,yalıtım,boyacilik isleriyle ugrasiyorum alanimla ilgili 2yıllik egitimim ve ic mimarlik dekorasyon sertifikam var.green carda basvuracagim.eşimde estetisyen bu arada yani cilt bakim makyaj lazer epilasyon la ilgili calisiyor belgeleri var.bizim icin amerikada tuketimin cok nispeten biraz maddi durumu iyi olan bir bolge olmali.cunku issizligin fazla oldugu bir bolgede mutfagini yenilemek isteyen veya her ay duzenli kisisel bakim yaptirmak isteyen takdir edersinizki cok zor.bunun yaninda cook zengin eyaletlerdede buyuk ve modern yatirimlar yapmamiz gerekicek buna simdilik gucumuz yetmeyebilir.bize hangi eyaletleri onerirsiniz.yardimci olursaniz gercekten cok sevinirim.bu ozel sorulari arastirarak bulmak gercekten cok zor.simdiden tesekkur ederim.hersey gonlunuzce olsun insallah.

    ReplyDelete
  7. Merhabalar, kendi mesleğiniz ve eşinizin mesleği burda rağbette olan ve inanıyorum ki bulmakta zorlanmayacağınız meslekler. New York tabiki çok pahalı bir yer. New York'ta sadece Long Island diye bir yer var orayı önerebilirim. Sizin mesleğinizi yapan bildiğim bir çok Türk var orada. Kiralar New York'a göre daha düşük. New jersey nin iç kısımlarında da işler bulabilirsiniz. Paterson, paramus .. New jersey de ki bu bölgeler Türklerin yoğunlukta olduğu bölgeler ve çoğu sizin ve eşinizin yaptığı işlerle geçiniyorlar. Ev kiralara daha uygun.
    Eğer çalışma izniniz ve İngilizceniz varsa .San Diego, Florida, Chicago, Boston gibi yerlerde de şansınızı deneyebilirsiniz. İç kesimler biraz fazla tutucu ( ırkçı ) olduğundan dolayı çalışma izniniz olsa bile iş bulmakta ya da devam ettirmekte zorlanabilirsiniz. O yüzden iç kısımları tavsiye etmem.

    ReplyDelete
  8. Her şey için teşekkürler öncelikle peki kalabalık kesimlerde dükkan kirası nedir bi bilginiz varsa bizimlede paylaşırsanız seviniriz tekrar teşekürler

    ReplyDelete
  9. Her şey için teşekkürler öncelikle peki kalabalık kesimlerde dükkan kirası nedir bi bilginiz varsa bizimlede paylaşırsanız seviniriz tekrar teşekürler

    ReplyDelete
  10. seda hanım merhabalar newyork brooklynde ailemle kalabileceğim oda yada ev kiralamak istiyorum bana uygun tavsiye edebileceğiniz trük emlak siteleri veya başka siteler varmı teşekkürler şimdiden

    ReplyDelete
  11. California pahalı diyorlar doğrumudur. Tek kişinin aylık gideri 1300 1500 dolar olmasının imkanı varmıdır. Benim hedefim önce oda kiralamak, tecrübe kazanıp kazancımı arttırmak, sonra uber yada tır şöförlüğü gibi işler yaparak kenara 2k, 3k para atmak ve bu parayla takside girip ev araba almak.ama ev alırken evimi kiraya vericem. Artı kenara attığım parayla beraber kısa sürede ev taksidini bitiricem, sizce bunları yapabilirmiyim? ,,, birde new york san francisco pahalı diyorlar eee buna görede aylık gelir olmazmı? Amerika gibi bir ülke bunun ayarlamasını da mutlaka yapmıştır diye düşünüyorum.kiralara baktım gerçekten çok pahalı. Ev fiyatları da pahalı ama vasıfsız kişilerin bile nasıl para kazandığını görünce 500.000 dolarlık ev kek gibi geliyor. Hsyalim bskımlı tipik amerikan evi ve sosyal hsyatı saygılı insanların içinde refahla yaşamsk. Sizce yapabilirmiyim,, son olrak(biliyorum çok yazdım kusura bskmayın ama bütün hayatımızı değiştirecek bir ülke var ortada ��) ilk önce küçük eyaletlere gelip daha az kira ödeyerek ve aylık masrafları minimum tutarak kendimizi geliştirip büyük eysletlere yada şehirlere geçerek daha çok para kazanmak mi daha mantıklı?, yoksa direk pahalı denen eyaletlere gidip hayata tutunmakmı mNtıklı, yapacağınız yorumları bekliyorum sevgiler saygılar...

    ReplyDelete
  12. mobilya işi yapıyorum iş bulmada zorlanır mıyım?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zorlanmazsiniz. Burada zanaat cok onemli ve kiymetli.

      Delete
  13. merhaba. nev jerdeyde kiralık fiyatlar kaçdan başlıyor ?)

    ReplyDelete
  14. ben psikolojı öğrencisiyim. newyorkta yüksek lisans yapmak istiyorum üniversitelere burslu girebilmem için ne yapmam gerekiyor biliyorsanız bilgi verebilir misiniz lütfen

    ReplyDelete
  15. Ben londrada oturiyorum New York gelmek istiyorum kadin kuaforuyum yatma yeri onlara ait bir turk kuaforu bulabilirmiyim bu konuda beni bilgilendirebilirmisiniz lutfen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence ilgiltere buradan daha iyi. Oradaki arkadas cevremle konusup kiyaslayinca boyle dusundum. Burda yatma yeri saglicaklarini dusunmuyorum. Geldiginiz de kalicak yerinizi bulduktan sonra , tek tek kuaforleri gezip is basvurusu yapabilirsiniz. Calisma izniniz olursa cooook daha iyi olur sizin icin. Daha kolay is bulursunuz .

      Delete
  16. İyi günler ben sizinle birebir iletisime geçmek istiyorum tabi mahsuru yoksa çok kısa bir Kac soru için Instagram adresim yahyacatkay ulaşamazsınız yanitlamaniz yeterli numaramı da verebilirim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benim is durumum biraz yogun. Siz bana ulasirsaniz daha iyi yardimci olabilirim. IG: sedarca.

      Delete
  17. Merhaba. Öncelikle bilgiler için teşekkürler. Yüksek Lisans okuyorum Eczacıyım. Green Card la gelirsem iş bulma şansım artıyormu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Is bulma olasiliginiz green card ile her zaman yuksektir. Su anda amerika pandemic den folayi bi krizde. Amerikalilarda issiz oldugu icin su donemde bulamaya bilirsiniz.

      Delete
  18. MERHABALAR BENDE NEW JERSEY DE YAŞAMAYI PLANLIYORUM ÖNCELİKLE YAZI İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER BU BAYA YARDIMCI OLACAK SADECE BİRAZ KORKU VE ENDİŞE VAR BİZİM GİBİ ORADA YAŞAYAN TÜRKLERİ NASIL BULACAĞIZ EN AZINDAN AKIL ALMAK İÇİN ORADAYKEN NE OLUR NE OLMAZ DİYE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim. Korkmana gerek yok. Burası da Turkiye gibi:) Hemen isinacaksin. Türklerin yogunlukta yasadigi yerlere tasinirsan , turk bulmada problem yaşamazsın. Gerci turk her yerde. Bir çok yerde istemesende karsilasicaksin. Cliffside park i önerebilirim , illa turk olsun diyorsan. Turk cafeleri, turk marketleri, turk restaurantları var. Is bulmakta da , arkadas edinmekte de zorlanmazsın. Başarılar dilerim şimdiden.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

AMERİKA VİZE BAŞVURU FORMU : DS-160

AMERİKA KONSOLOSLUĞUNA NASIL GİDİLİR ?

GREEN CARD BAŞVURUSU !!